مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تماس با ما :

09127927904

ساعات کاری ما :

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 21

محوطه سازی تراس

مدت زمان مطالعه 3:50 دقیقه
محوطه سازی تراس - گروه معماری آرسس

محوطه سازی تراس

امروزه در شهر های بزرگ و کوچک بسیاری از خانه های حیاط دار به آپارتمان های چندین طبقه تبدیل شده اند و حیاط های با صفا و دلنشین قدیم جای خود را به تراس و بالکن های امروزی داده اند بسیاری از مردم شهر نشین از داشتن فضایی آرامش بخش و سرسبز که بتوانند در آن استراحت کنند و یا از درختان و گیاهان لذت ببرند محروم شده اند .

اما با وجود تمام این مسائل  شما می توانید از تراس خود بهترین استفاده را کنید و این بخش از آپارتمان خود را هرچند کوچک به جایی زیبا و دلنشین تبدیل کنید.

در این مقاله از گروه معماری آرسس ما به شما راه حل ها و پیشنهاهایی برای محوطه سازی تراس ارائه می دهیم تا شما با انجام هر کدام از این موارد تراسی زیبا و جذاب داشته باشید ، پس برای داشتن تراسی زیبا و منحصر به فرد تا انتها با ما همراه باشید.

محوطه سازی تراس - آرسس

ایده هایی برای محوطه سازی تراس

در ادامه نکات و پیشنهادهایی برای طراحی مناسب محوطه تراس بررسی شده است.

راه اندازی باغ در محوطه تراس

ایجاد یک باغ سبز روی تراس احساس آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان می آورد و در عین حال تجربه ای دلنشین از بودن در خانه را برای شما به وجود می آورد. شما می توانید به جای اینکه فقط در محوطه تراس خود چمن کاری کنید، که اغلب باعث مشکلاتی نیز در سقف و و افزایش رطوبت نیز همراه می شود، سعی کنید یک  باغ  کوچک در تراس خود ایجاد کنید.

شما می توانید از شن، تخته سنگ و صخره با بوته ها، گیاهان زینتی و چمن استفاده کنید.

برای کاهش هزینه ها می‌توانید در برخی از قسمت‌های تراس از چمن مصنوعی استفاده کنید، که تعمیر و نگهداری آن کم و مقرون به صرفه است.

برای زیبا تر شدن محوطه تراس خود می توانید از آبنماهای کوچک آماده نیز استفاده کنید

بیشتر بخوانید:محوطه سازی ویلا

محوطه سازی تراس گروه معماری آرسس 2 گروه معماری آرسس

استفاده از دیوار سبز در محوطه سازی تراس

 

شما می توانید از گیاهان طبیعی رونده و یا بامبو استفاده کنید و دیوار سبز در تراس خود ایجاد کنید در صورت تمایل می توانید از دیوار سبزهای آماده که با گیاهان مصنوعی درست شده اند نیز استفاده کنید

بیشتر بخوانید:سنگ فرش محوطه سازی

ایجاد حصارو مانع در محوطه سازی تراس

امروزه ساختمان های نزدیک به هم درمرکز شهر مانعی برای حفظ حریم خصوصی افراد هستند. ایجاد مانع اطراف تراس با تخته های چوبی و سایر مواد طبیعی می تواند به این منطقه احساس امنیت و راحتی بیشتری بدهید

نکته: برای ایجاد حریم خصوصی اطراف تراس ، می‌توانید گیاهان بلندی را در امتداد تراس پرورش دهید تا محوطه‌ای پربرگ ایجاد کنید. می توانید از گیاهان رونده و یا خزنده روی یک داربست سیمی برای جداسازی مناطق استفاده کنید

بیشتر بخوانید:محوطه سازی باغ ایرانی

محوطه سازی تراس گروه ارسس گروه معماری آرسس

آلاچیق در محوطه سازی تراس

شما می توانید از الاچیق برای محوطه سازی تراس خود استفاده کنید، برای استفاده بهتر می توانید از الاچیقی استفاده کنید که به عنوان فضای بار و یا باربیکیو مورد استفاده قرار می گیرد. برای دیوار های الاچیق نیز می توانید از شیشه استفاده کنید. شیشه پوشش خوبی در روزهای بارانی ایجاد می کند و باعث می شود مبلمان شما در فضای باز آسیب نبینند.

نورپردازی تراس

شما می توانید تراس را با استفاده از چراغ های تاکیدی و بیانی روشن کنید شما همچنین می توانید از لامپ هایی استفاده کنید که نور را به سمت بالا منعکس می کنند و یا از لامپ هایی استفاده کنید که گیاهان را روشن تر می کنند.

استفاده از پرنده در محوطه سازی تراس

برای اینکه از فضای باز تراس و مشاهده آسمان نهایت استفاده را ببرید می توانید چند پرنده را به داخل تراس بیاورید. یک لانه با انواع مختلف پرنده که مورد علاقه ی شما است در تراس ایجاد کنید و ساعت ها از تماشای پرنده لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:محوطه سازی استخر

کفپوش برای محوطه سازی تراس

انتخاب کف پوش مناسب اهمیت زیادی در محوطه سازی تراس دارد . زیبایی کف تراس ارتباط مستقیی به نوع کفپوش ، رنگ و جنس آن دارد. جنس کف پوش باید به گونه ای انتخاب شود که در اثر بارش باران و برف در زمستان و یا نور شدید خورشید در تابستان به سرعت خراب نشود و آسیب نبیند.

 

محوطه سازی تراس آرسس 1 گروه معماری آرسس

استفاده از شیشه های رنگی در محوطه سازی تراس

برای ایجاد فضای شخصی در تراس می توانید دور تا دور تراس را با استفاده از شیشه های رنگی بپوشانید . شیشه های رنگی می تواند نور خورشید را از خود عبور داده و بازتابی از سایه روشن زیبا و رنگی را در تراس شما ایجادد کند.

بیشتر بخوانید:محوطه‌ سازی کافی شاپ

استفاده از گیاهان زینتی

شما می توانید برای زیبا ترشدن محوطه تراس از انواع گل ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی استفاده کنید و با انتخاب گلدان های جذاب و دقت در چیدامان آنها تراسی خاص و متفاوت ایجاد کنید.

انتخاب نرده ی مناسب

برای امنیت تراس و جلوگیری از سقوط افراد از ارتفاع ، برای تراس ها نرده می سازند که باعث افزایش امنیت تراس می شود. شما می توانید برای زیباترشدن نرده تراس از انواع مختلف نرده های شیشه ای ، چوبی ، فلزی و…. استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *