مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تماس با ما :

09127927904

ساعات کاری ما :

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 21

محوطه سازی ویلا

مدت زمان مطالعه 7:09 دقیقه

محوطه سازی ویلا یا طراحی لنداسکیپ ویلا

محوطه سازی ویلا یا همان طراحی لنداسکیپ ویلا یکی از جنبه‌های چشم‌گیرو مهم در ارتقای زیبایی و استفاده بهینه از فضاهای خارجی ویلا و باغ می باشد.

فرایند محوطه سازی ویلا شامل طراحی و ایجاد فضاهای سبز، استفاده از گیاهان متنوع، ایجاد بخش هایی برای تفریح و استراحت، آبنما، استخر، نورپردازی و ساختاردهی منظم فضاهای ویلا است.

باغ ها و ویلاها به عنوان مکان‌هایی برای استراحت، فرار از زندگی روزمره ،آلودگی های صوتی و محیط زیستی و لذت بردن از طبیعت شناخته می‌شوند. محوطه سازی ویلا صحیح و اصولی  به ساکنین و مهمانان ویلا اجازه تجربه این ویژگی ها را می دهد.

محوطه سازی ویلا با توجه به ویژگی‌های محل، منظره طبیعی، انتخاب گیاهان متناسب با اقلیم و نور، و همچنین ایجاد فضاهای مختلفی مانند فضاهای تفریح، سرگرمی، آبنماها و مسیرهای پیاده‌روی، همگی جزئیاتی هستند که به بهبود زیبایی و کاربری محیط باغ و ویلا کمک می‌کنند.

در واقع محوطه سازی ویلا هنری است که باعث می‌شود فضاهای بیرونی ویلا، جایی برای آرامش، تفریح و شادی افراد شود و همچنین با طراحی مناسب و براساس اصول، ارتباط خود را با طبیعت و مناظر اطراف بهبود ببخشد.

در این مقاله از گروه معماری آرسس به بررسی تعریف لند اسکیپ ویلا و اصول طراحی لنداسکیپ ویلا می پردازیم، تا انتها با ما همراه باشید

محوطه سازی ویلا آرسس گروه معماری آرسس

لنداسکیپ چیست؟

لنداسکیپ مفهومی مرتبط با طراحی و معماری پایدار می باشد که به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز و طراحی مناظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لنداسکیپ تاکید بسیاری بر ارتباط بین فضاهای سبز، اجتماعات انسانی، و محیط زیست دارد.

اصطلاح “لنداسکیپ” یا محوطه سازی معمولاً به طراحی و ایجاد فضاهای باز شهری یا مناطق روستایی با استفاده از گیاهان، عناصر طبیعی، سازه‌های معماری، و امکاناتی که به انسان‌ها کمک می‌کند تا ارتباطی موثر تر ، عمیق‌تر و معنادارتر با محیط زیست برقرار کنند، اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:سنگ فرش محوطه سازی

لنداسکیپ ویلا مدرن

به صورت کلی لنداسکیپ ویلا مدرن، به طراحی و ایجاد فضاهای سبز و زیبا در اطراف ویلاهای مدرن می‌پردازد. لنداسکیپ ویلای مدرن تمرکز خود را بر روی ایجاد هماهنگی و تعامل بین فضاهای داخلی و خارجی ویلا و ایجاد منظره‌های زیبا و کارآمد در اطراف ویلا می‌گذارد.

در لنداسکیپ ویلا مدرن، از اصول طراحی مدرن و همچنین استفاده از فناوری‌های معماری نوین برای ایجاد فضاهای سبز  جذاب و متنوع استفاده می‌شود.

این اصول شامل ایجاد فضاهای سبز با استفاده از گیاهان مناسب منطقه، استفاده از عناصر و اشکال هندسی و ایجاد طراحی‌های مدرن برای به وجود آوردن تنوع و جذابیت، و ایجاد فضاهایی که مناسب برای استراحت، تفریح و استفاده از فضای باز باشند.

استفاده از عناصری مانند آبنماها، نورپردازی، ایجاد مسیرهای جذاب برای پیاده‌روی و همچنین ایجاد فضاهایی که  نیاز ساکنین ویلا و همچنین مهمانان آنها را فراهم می کند نیز ، بخش مهمی از لنداسکیپ ویلا مدرن هستند.

بیشتر بخوانید:محوطه سازی باغ ایرانی

محوطه سازی ویلا

اصول طراحی لنداسکیپ چیست؟

در طراحی محوطه ویلا باید اصولی را رعایت کرد که نتیجه ای عالی به همراه داشته باشد در ادامه به بررسی این اصول می پردازیم.

نورپردازی محوطه باغ و ویلا

همه محیط ها مخصوصا محوطه ویلا و باغ به روشنایی نیاز دارند تا هنگام تاریکی شب کارایی داشته باشند.

به همین دلیل، نوع نوری که برای محوطه سازی ویلا انتخاب می کنید می تواند تأثیر زیادی بر زیبایی محوطه ویلای شما داشته باشد.

نورپردازی در محوطه ویلا باید دو عملکرد اساسی را برآورده کند: لامپ ها باید طوری طراحی شود که آب را از لامپ دور نگه داشته شوند و مقدار گرمای تولید شده  توسط آنها باید حداقل باشد.

بیشتر بخوانید:محوطه سازی استخر

طراحی لندااسکیپ ویلا گروه معماری آرسس

 

استخر محوطه باغ و ویلا

ایجاد استخر در باغ و یا ویلا یک انتخاب شخصی است و فرد بر اساس علاقه خود می تواند استخر در ویلای خود بسازد اما ساختن استخر در ویلا بخش مهمی از محوطه سازی است.

استخر ویژگی های زیادی دارد که می تواند باعث زیبا تر شدن ویلا شود واز آنجایی که استخرها اغلب بخش اصلی یک باغ هستند،حتی  زمانی که از آنها استفاده نمی شود هم باید جذاب به نظر برسند.

بیشتر بخوانید:محوطه‌ سازی کافی شاپ

طراحی لنداسکیپ گروه معماری آرسس

 

ایجاد آلاچیق در محوطه ویلا

ساختن آلاچیق در فضای باغ یک راه عالی برای افزودن درخشش به باغ شما است.

بیشتر مردم هنگام صرف غذا در فضای باز، فضای آرام تری را ترجیح می دهند. بنابراین، ساختن آلاچیق در حیاط ویلا  به شما امکان می دهد بخش هایی مانند پنکه، نور و سایر عناصر تزئینی را نیز بتوانید استفاده کنید کنید.

بیشتر بخوانید:محوطه سازی با چمن مصنوعی

لنداسکیپ باغ گروه معماری آرسس

 

 استفاده از دیوارها برای محوطه سازی

ساختن دیوارهای تزیینی باعث زیبایی بیشتر نماها و محوطه می شوند .اگر ویلای شما طوری طراحی شده است که دید کاملی از ورودی به باغ پشتی داشته باشد، یک دیوار برجسته می تواند اولین چیزی باشد که مهمانان هنگام ورود به خانه می بینند.

به طورمثال می توانید، از دیوارهای سبز برای حیاط ویلای خود  استفاده کنید. طراحی این نوع از دیواراغلب سخت است، زیرا مردم نمی خواهند پول زیادی را برای فضایی که بیشتر برای زیبایی به کار می رود هدر دهند.

مسیرها در محوطه سازی ویلا

شاید مسیر ها مهم ترین عنصر در محوطه سازی نباشند اما وجود آنها ضرروی است و راهنمای شما برای رسیدن به بخش های مختلف باغ و ویلا هستند.

از مسیرها می توان برای ایجاد تعادل در باغ خود استفاده کنید. آنها برای راحتی رفت و آمد در باغ ضروری هستند.

مسیرهای ورودی یک عنصر بصری بسیار مهم در طراحی محوطه باغ هستند زیرا شما را به سمت ورودی  ویلا و بخش های دیگر مانند  آلاچیق ، استخر و…. هدایت می کنند. مسیرهای ورودی به خوبی طراحی شده می توانند تاثیر بصری بیارقوی ای داشته باشند.

پلان لنداسکیپ ویلا گروه معماری آرسس

استفاده از آب در طراحی محوطه

آب یکی از عناصر مورد علاقه در طراحی لنداسکیپ و منظره است. صدای آب به دلیل ارتباط مستقیمی که با طبیعت دارد بسیار آرامبخش است

اگر شما بودجه لازم برای ساخت استخر ندارید و یا در محیط باغ و ویلای خود فضای کافی برای ساختن استخر ندارید ساختن و استفاده از آبنما انتخاب مناسبی است. آبنما ها مقرون به صرفه تر هستند و می توانند متناسب با سبک مورد نظر شما طراحی شوند.

 

لنداسکیپ چیست؟ گروه معماری آرسس

نورپردازی محوطه سازی ویلا

نورپردازی یکی از ویژگی های کلیدی طراحی منظر است. زیبایی محوطه ویلا را در شب افزایش می دهد و همچنین باعث افزایش امنیت باغ و ویلای شما می شود.

از نورپردازی می توان در همه جای منظره برای برجسته کردن جزییاتی مانند : مسیرها، آبنماها، گیاهان و آینمای دیواری و…. استفاده کرد.

راه های مختلفی برای روشنایی ویلای شما وجود دارد ، که شامل چراغ های زمینی در مسیرها، چراغ های پله ای و چراغ های جهت دار برای گیاهان و درختان و…. می باشند

 

طراحی لندااسکیپ ویلا 1 گروه معماری آرسس

کاشتن گیاهان برای محوطه سازی

گیاهان نیز یکی از عناصر اصلی برای محوطه سازی هستند. شما می توانید در ویلای خود از انواع درختان ،چمن ، گل ها و… استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید هنگام انتخاب گیاهان به عواملی منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می کنید، نوع گیاه و محیطی که برای کاشت پیاه استفاده می کنید توجه داشته باشید زیرا تاثیر بسیار زیادی در مقاومت گیاه و همچنین زیبایی محوطه خواهند داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *