مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تماس با ما :

09127927904

ساعات کاری ما :

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 21

محوطه‌ سازی کافی شاپ

محوطه‌ سازی کافی شاپ

مدت زمان مطالعه 7:57 دقیقه
محوطه‌ سازی کافی شاپ - آرسس

محوطه‌ سازی کافی شاپ  + دکور کافی شاپ

محوطه‌ سازی کافی شاپ عاملی بسیار مهم و تاثیر گذار برای جذب مشتریان بیشتر و ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و عالی و همچنین خاطره ای به یاد ماندنی برای مشتریان است. فرایند محوطه سازی کافی شاپ ها شامل طراحی داخلی و خارجی، انتخاب مبلمان مناسب، نورپردازی، گیاه‌آرایی و استفاده از گیاهان مناسب و مهم ترین بخش آن ایجاد فضاهای مختلف برای نشستن و تفریح مشتریان کافی شاپ می‌شود.
در این مقاله از گروه معماری آرسس به بررسی محوطه‌ سازی کافی شاپ می پردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

محوطه‌ سازی کافی شاپ- آرسس

محوطه سازی کافه

در محوطه سازی کافه و طراحی داخلی آن ها ، انتخاب رنگ‌ها، تزئینات دیواری، انتخاب لوازم دکوراتیو و نوع مبلمان بسیار با اهمیت دارد. استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش مانند آبی ، طوسی و یا سبز می‌توانند برای ایجاد احساس آرامش و دلبستگی در مشتریان کافی شاپ بسیار مؤثر باشند. همچنین، استفاده از نورپردازی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد ، انتخاب نور مناسب می‌تواند فضا کافی شاپ را بسیار زیباتر و دلنشین‌ترکند .

بیشتر بخوانید: محوطه سازی با چمن مصنوعی

محوطه سازی کافه - آرسس

طراحی کافی شاپ

ایجاد فضاهای متنوع نیز برای مشتریان اهمیت دارد. فضاهای بزرگتر و مناسب دورهمی و صحبت، فضاهایی آرام و مناسب کار با لپ‌تاپ یا مطالعه، فضاهایی برای برگزاری جلسات کاری و همچنین گوشه‌هایی برای جمع های دوستانه کوچکتر از جمله مواردی هستند که برای رفاه مشتریان لازم است وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: محوطه سازی استخر

محوطه سازی کافه گروه معماری آرسس

اصول طراحی کافی شاپ

گیاه‌آرایی نیز یک بخش مهم در محوطه‌سازی کافه می باشد.انتخاب گیاهان زیبا و مناسب می‌تواند احساس تازگی، طراوت و زندگی را در فضای کافی شاپ ایجاد کنند و همچنین میتوانند محیط کافه را زیبا تر و لوکس تر کند.
در واقع می توان گفت ، محوطه‌سازی یک کافی‌شاپ نه تنها تأثیر مثبتی بر زیبایی فضای کافه دارد، بلکه به جذب و راحتی مشتریان نیز کمک بسیاری می‌کند. با توجه به موارد گفته شده ، محوطه‌سازی مناسب می‌تواند کافی‌شاپ را به یک مقصد بسیار جذاب و پرطرفدار برای افرادی که به دنبال لحظات آرامش بخش و تفریح هستند، تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: محوطه سازی باغ ایرانی

محوطه سازی کافه گروه معماری آرسس گروه معماری آرسس

چرا توجه به محوطه سازی کافی شاپ مهم است؟

امروزه کافی شاپ ها مانند گذشته بازارهای کوچکی نیستند و ارزش این تجارت در کشورها بسیار زیاد است نکته بسیار جالب در مورد کافی شاپ ها این است که این مشاغل تقریباً ضد رکود هستند و حتی در بدترین زمان‌ها نیز پایدارند.

اما وجود این مسئله ممکن است منجر به افزایش رقابت و شلوغ شدن بازارنیز شود.به همین دلیل، برای افرادی که می‌خواهد وارد این حوزه از تجارت شوند ضروری است که از هر مزیت ممکن برای ایجاد تمایزنسبت به رقبا استفاده کنند و محوطه سازی و طراحی خاص و شگفت‌انگیز برای کافی‌شاپ می‌تواند به آنها در ایجاد این تمایز کمک کند.

مشتریان کافی شاپ ها تجربه ای را که محوطه سازی محیط کافی شاپ به آنها می دهد را به خاطر می سپارند و این تجربه اگر مثبت باشد می تواند باعث حفظ مشتری و رضایت آنها باشد.

محوطه سازی کافی شاپ و کافه گروه معماری آرسس
7 مرحله بسیار مهم محوطه سازی کافی شاپ

 

1. برای طراحی محوطه کافی شاپ یک مفهوم انتخاب کنید 

بسیاری از افرادی که میخواهند کافی شاپ ایجاد کنند طرح های مختلفی را می ببیند و با استفاده از ایده هایی که در جاهای مختلف مشاهده می کنند ، متناسب با بودجه خود، کافه خود را طراحی می کنند.

این کار هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند اما ، منجر به طراحی کافی شاپی به یاد ماندنی نیز نمی شود، و در بازاری که روز به روز رقابتی تر می شود و افراد جدیدی وارد آن می شوند، این موضوع به معنی از دست دادن یک مزیت بالقوه و مشتریان خاص پسند است و درنتیجه از دست دادن درآمد بالا و تعداد قابل توجهی مشتری می باشد.

اگر محوطه کافی شاپ به درستی طراحی و اجرا شود، ساده ترین راه برای اطمینان از خاص بودن کافی شاپ شما است.

ایجاد محوطه ای لاکچری و براساس اصول و قواعد مشخص به مشتریان شما کمک می کند تا احساسی را که هنگام بازدید از کافی شاپ شما دارند با احساسی که نسبت به برند شما به صورت کلی دارند مرتبط باشد.

محوطه سازی کافی شاپ گروه معماری آرسس

2. برنامه ریزی برای طراحی محوطه کافی شاپ

برنامه ریزی برای یک کافی شاپ بسیار ضروری است. برنامه ریزی به شما زمان لازم برای فکر کردن به این موضوع که چگونه از فضای خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید را می دهد، به شما امکان فکر کردن در مورد نحوه تعامل مشتری با فضا و برنامه ریزی جریان ها را می دهد .

3. ایجاد هماهنگی بین عناصر سازنده کافی شاپ

هر فضایی مانند کافی شاپ دارای مجموعه ای از اجزاء است که طراحی را ایجاد می کنند و نیاز به رسیدگی دارند. این اجزا شامل کف، دیوارها، سقف، پنجره ها و درها، مبلمان و روشنایی هستند. اینها عناصر تعیین کننده زیباییی محوطه کافی شاپ هستند.
همه عناصر باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا شما بتوانید نتیجه دلخواه تان را بدست اورید.بازسازی فضای کافه به صورت کامل بهترین راه حل برای ایجاد هماهنگی بیشتر است.

محوطه سازی کافی شاپ صفر تا صد - آرسس
4. استفاده از رنگ و متریال مناسب را برای طراحی محوطه کافی شاپ

هنگامی که درک مناسبی از فضای کافه و آنچه می خواهید به دست آورید پیدا کردید، وقت آن است که به بررسی متریال و مصالحی که باید انتخاب کنید بپردازید. متریال باید خوب به نظر برسند،با دوام باشند و فضای کافه را افزایش دهند.

آنها همچنین باید هویت برند شما را ارتقا دهند و ارتباط بین مشتریان و برند را تقویت کنند تا مشتری وفادار ایجاد کنند.
نکته مهم: هر چقدر فضای کافه کوچکتر باشد، باید از رنگ های روشن تر استفاده کنید. برای یک کافی شاپ بسیار مهم است که برای مشتریانش بزرگ به نظر برسد.

5. توجه به نور در طراحی محوطه کافه

نورموجود در فضا تاثیر قابل توجهی بر احساسات ما دارد، بنابراین برای ایجاد یک تجربه جذاب برای مشتریان کافه خود، باید به نحوه طراحی نور در فضای کافی شاپ توجه کنید. این توجه می تواند به ایجاد فضاهای خاص کمک کند و یا فضا را بزرگتر کند.

هدف از نورپردازی عمومی که اغلب به عنوان روشنایی برای محیط شناخته می شود، روشن کردن کل قضای اتاق است. بدون توجه به وجود منابع نور اضافی، درجه روشنایی ثابتی را در سراسر فضا ارائه می دهد.
نورپردازی وظیفه، نقطه کانونی بسیار کوچکتری دارد و برای روشن کردن مناطق خاصی که در آن فعالیت ها در حال انجام است استفاده می شود.

نورپردازی تاکیدی، برای برجسته کردن نقاط خاص یا ویژگی های داخلی استفاده می شود.ترکیب قوی هر 3 نور برای ایجاد یک تجربه عالی و به یاد ماندنی برای مشتریان شما بسیار مهم است.

 

اگر شما یک کافی شاپ با ظاهر استاندارد را انتخاب کنید و یک نورپردازی خلاقانه به آن اضافه کنید، این کار فوراً فضا را متمایز می کند. اهمیت نورپردازی انقدر زیاد است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
نورپردازی وظیفه ای و تاکیدی به شما این امکان را می دهد که در انتخاب وسایل روشنایی که خاص هستند و می توانند به عنوان بخشی از طراحی عمل کنند خلاقیت بیشتری داشته باشید.

نکته بسیار مهم : هنگام انتخاب وسایل، ارتفاع فضا را در نظر داشته باشید. هرچه سقف بالاتر باشد، گزینه های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت.

6. پیشخوان مناسبی برای کافه انتخاب کنید

پیشخوان بخش مرکزی کافی شاپ شما است. پیشخوان اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به کافه می بینند و نقطه کانونی فضا است و همچنین تاثیر زیادی در افزایش فروش شما دارد، بنابراین مهم است که به آن توجه مناسبی شود.

یک پیشخوان استاندارد معمولاً دارای 2 یا 3 ایستگاه اصلی است: منطقه ای که مشتری تصمیم خرید خود را می گیرد، فضایی که قهوه آماده می شود و در نهایت، فضایی که در آن پرداخت ها انجام می شود.

منطقه ای که مشتری در آن تصمیم می گیرد باید دید مستقیمی به منو و ویترین داشته باشد تا مشتری بیشتر تشویق شود. این مناطق باید همه با هم هماهنگی داشته باشند.

محوطه سازی کافی شاپ - ارسس

7. وسایلی را انتخاب کنید که محوطه سازی کافی شاپ شما را کامل کند

اکثر وسایل مورد استفاده در کافی شاپ، چیدمان صندلی ها و میز ها خواهد بود. هنگام خرید مبلمان  مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: مبلمان باید با طراحی کلی داخلی کافی شاپ مطابقت و هماهنگی داشته باشند

طراحی محوطه کافی شاپ آرسس گروه معماری آرسس

سبک میزها و صندلی ها باید براساس سبک بقیه طراحی باشد.

فضای نشیمن بسیار بزرگ است و بعد از پیشخوان، دومین ویژگی غالب در طراحی کافی شاپ است. به همین دلیل، باید به خوبی و با زیبایی شناسی مطابقت داشته باشد.
باید در نظر بگیرید از چه نوع مکان‌هایی برای نشستن استفاده کنید.

این موارد می توانند از صندلی های معمولی گرفته تا صندلی های راحتی و مبل ها متفاوت باشند. بسته به سبک کافه، می توان مناطقی را نیز به کار اختصاص داد

توجه داشته باشید ایجاد تنوع در فضای نشیمن کافه ، به عواملی مانند فضایی که در اختیار شما قرار دارد و همچنین مشتریان هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر فضای کافه شما محدود است بهتر است از صندلی کمتری استفاده کنید تا مشتریان راحت تر بتوانند تردد کنند.

در این مطلب از سایت گروه معماری آرسس به بررسی محوطه سازی کافی شاپ پرداخته ایم ممنون از اینکه تا انتها با ما همراه بودید شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه محوطه سازی با گروه معماری آرسس در ارتباط باشید. ( 09127927904 )

5/5 - (10 امتیاز)

مطالب پربازدید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *