مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تماس با ما :

09127927904

ساعات کاری ما :

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 21

محوطه سازی استخر

مدت زمان مطالعه 6:09 دقیقه

محوطه سازی استخر

محوطه سازی استخر ویلای شما یکی از عناصر ضروری فضای باز است. استخر و محوطه سازی  اطراف آن یک مکان  عالی برای ورزش، استراحت، و لذت بردن از اوقات با خانواده و دوستان است . استخر همچنین باعث افزایش ارزش ملک شما نیز می شود. آیا تا به حال اندازه کافی به طراحی استخر و محوطه سازی آن فکر کرده اید؟
در این مقاله از گروه معماری آرسس به بررسی دلایل اهمیت محوطه سازی استخر، همراه با برخی نکات برتر محوطه سازی استخر و ایده های محوطه سازی استخر می پردازیم با ما همراه باشید.

محوطه سازی استخر - آرسس

اهمیت محوطه سازی استخر

محوطه سازی استخر اهمیت فراوانی دارد که در ادامه چند دلیل مهم آن را بررسی می کنیم.

افزایش ارزش ملک شما
بررسی ها نشان می دهد وجود استخر در ویلا و یا باغ اولین ویژگی ای است که خریداران و اجاره دهندگان در یک ملک به دنبال آن هستند.

اما اگر استخر شما بد طراحی شده باشد و محیط اطراف آن به خوبی نگهداری نشود، تقریباً جذاب نخواهد بود و اثری منفی خواهد داشت .

یک استخر با محوطه سازی خوب، ملک شما را بسیار جذاب تر می کند، محوطه استخر شما باید مرکز طراحی ویلای شما باشد.

طراحی کردن محوطه استخرارزش قابل توجهی را به ویلای شما اضافه می کند، زیرا فضای تفریحی بسیار مهمی را فراهم می کند و همچنین نمای بیرونی ملک شما را در بهترین حالت به نمایش می گذارد.

 

بیشتر بخوانید: محوطه سازی کافی شاپ 

 

 

محوطه سازی استخر ویلا - آرسس

 

محوطه سازی استخر روباز ویلا آرسس گروه معماری آرسس

 

محوطه سازی اطراف استخر ویلا آرسس گروه معماری آرسس

 

افزایش ایمنی استخر

استخر های خصوصی ویلاها فضای شنای امن تری برای کودکان نسبت به استخر یا ساحل عمومی هستند، زیرا نظارت بر آنها و ایمن نگه داشتن آنها را بدون حواس پرتی آسان تر می کند.

همچنین محیط آرامش‌بخش‌تری است، به‌ ویژه برای کودکانی  که تازه به آب عادت کرده‌اند و شنا یاد می‌گیرند.
با این حال، اگر می خواهید مطمئن شوید که فرزندانتان تا حد امکان در آب ایمن هستند، ضروری است که محوطه سازی استخر خود را به درستی انجام دهید.

تمام نرده ها و موانع در اطراف استخر شما باید با استاندارد مطابقت داشته باشد که با در نظر گرفتن ایمنی کودکان طراحی شده است. نرده ها و موانع باید الزامات ارتفاع را برآورده کنند و همه درها باید مجهز به وسایل خود بسته شونده و چفت شوند باشند.

همچنین بسیار مهم است که اطراف استخر شما محوطه سازی شده باشد تا هیچ  عاملی وجود نداشته باشد که کودک بتواند از روی حصار استخر بالا برود

صندلی ها و میزها باید در فاصله ایمن از تمام نرده های استخر قرار گیرند و هنگام برنامه ریزی برای محوطه سازی استخر باید همیشه  اول ایمنی را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: محوطه سازی با چمن مصنوعی

طراحی محوطه استخر ویلا آرسسپ گروه معماری آرسس

طراحی محوطه استخر آرسس گروه معماری آرسس

1452786885944 گروه معماری آرسس
قابل استفاده تر کردن فضای استخر

حیاط خلوت شما باعث می شود تا از سبک زندگی در فضای باز به طور کامل لذت ببرید. استخر شما باید مرکز این امر باشد و یک ویژگی طراحی زیبا و همچنین فضایی برای شنا و استراحت ایجاد کند، اما انتخاب بهترین طرح محوطه استخر باعث می شود بقیه قسمت های محوطه نیز بسیار کاربردی باشد.

چگونه برای محوطه سازی استخر برنامه ریزی کنیم؟

تمام کارهایی که برای خانه و ویلا انجام می شود نیازمند برنامه ریزی دقیق و کامل  است و این امر
برای محوطه سازی استخر نیز بسیار مهم است.برخی از موارد ضروری وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای محوطه سازی استخر در نظر بگیرید ، این موارد شامل :
بودجه شما چقدر است؟
قبل از اینکه ایده‌ ی خاصی را برای محوطه‌سازی استخر در نظر بگیرید، باید بررسی کنید و دقیقاً آنچه را که می‌توانید بپردازید را  به یاد داشته باشیدابن هزینه باید شامل همه جزئیات، از جمله گرمایش استخر و هزینه های روشنایی استخر و مناطق اطراف استخر شود.

هنگامی که حداکثر مبلغی را که می توانید خرج کنید، مشخص کردید، می توانید برنامه ریزی طراحی خود را شروع کنید. در این مرحله، ارزش آن را دارد که با یک طراح محوطه سازی حرفه ای صحبت کنید تا متوجه شوید با بودجه ای که در اختیار دارید  می توانید به چه نتیجه ای برسید.

محوطه سازی استخری در باغ ارسس گروه معماری آرسس

محوطه سازی استخر باغ گروه معماری آرسس گروه معماری آرسس

محوطه سازی استخر باغ ارسس گروه معماری آرسس

محوطه سازی استخر ویلا

طراحی محوطه استخر ویلای شما باید با سبک زندگی شما سازگار باشد.

اگر شما یک شناگر اختصاصی هستید، یک استخر بزرگ برای شما مناسب تر است. اما اگر دوستان زیادی دارید و دوست دارید به طور منظم مهمانی برگزار کنید ، باید یک پاسیو و منطقه غذاخوری را نیز در محوطه استخر در نظر بگیرید تا یک فضای واقعاً اجتماعی برای مهمانان خود ایجاد کنید قراردادن بخش های مختلف در محوطه استخر باعث می شود استخر مساحت کوچکتری داشته باشد.
باغبانان و افرادی که طبیعت را دوست دارند می خواهند  فضای بیشتری را برای درختان، گیاهان و درختچه ها ، چمن و… داشته باشند.

با این حال، اگر بچه‌های شما به صورت منظم از استخر استفاده می‌کنند، باید مطمئن شوید که درختان و گیاهان مانع از دید شما به استخر نمی‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی بر بچه‌ها نظارت کنید.

محوطه سازی استخر روباز ارسس گروه معماری آرسس

آیا محوطه استخر با ملک شما هماهنگ است؟

اگر قرار است محوطه سازی استخر شما نتیجه خوبی داشته باشد ، باید متناسب و هماهنگ با طراحی ویلای  شما باشد. اگر خانه‌ای مدرن دارید، یک طرح محوطه‌سازی معاصر با خطوط و کاشت‌های تمیز فراوان بهترین کار را خواهد داشت، در حالی که خانه‌ای سنتی‌تر با طرح محوطه‌سازی کلاسیک با  چمن و چوب مناسب است.

ایده هایی برای محوطه سازی استخر

کاشت گیاهان برای محوطه سازی استخر

اگر به دنبال راه هایی برای محوطه سازی استخر و در کنار آن راهی برای حفظ حریم خصوصی هستید، ساخت پرچین می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. گیاهان همیشه سبز پهن برگ مانند شمشاد یک انتخاب سنتی برای ایجاد دیوار سبز متراکم در اطراف یک منطقه هستند.

اما یاس بنفش ، آزالیا، رودودندرون ، و هالی نیز پرچین های بزرگی برای حفظ حریم خصوصی ایجاد می کنند.

اگر در اطراف استخر خود منظره ای داشته باشید، می توانید آن را زیباتر کنید. شما می توانید از پرچین ها ، حصارها و درختان برای قاب بندی منظره استفاده کنید تا توجه را جلب دیگران را کند. کاشت درختان و گیاهان کوتاه تر و بلندتر در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به محوطه می دهد و باعث جلب توجه می شود . شما باید از گیاهانی که به نگهداری و مواظبت کمتری دارند استفاده کنید.

محوطه استخر سرپوشیده آرسس گروه معماری آرسس

محوطه استخر سرپوشیده گروه معماری آرسس

استفاده از سنگ برای محوطه سازی استخر

استفاده از سنگ در محوطه سازی استخر می تواند حس طبیعی تری در اطراف آب ایجاد کند. به عنوان مثال، افزودن سنگ ها و تخته سنگ های بزرگ به اطراف استخر ، می تواند حس کوه را به این محوطه اضافه کند. اندازه سنگ ها را با مقیاس استخر و سایر اجزای محوطه سازی مطابقت دهید.

وجود سنگ های کوچک در کنار گیاهان بزرگ باعث گم شدن و دیده نشدن سنگ ها می شود.

استفاده از سنگفرش برای محوطه سازی استخر

با استفاده از سنگفرش‌ ، ظاهر رسمی استخر را از بین ببرید و استخری متفاوت ایجاد کنید. استفاده از خطوط منحنی و شکل های تصادفی لبه‌های سخت استخر را نرم می‌کنند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سنگ ها، رنگ های روشن را انتخاب کنید.

طراحی محوطه استخر ارسس گروه معماری آرسس

 

طراحی محوطه استخر گروه معماری آرسس

1452786885944 گروه معماری آرسس

 

چمن مصنوعی در محوطه سازی استخر

چمن مصنوعی انتخابی عالی برای محوطه سازی استخر است که در کنارسرسبز بودن به نگهداری و تعمیر کمتری نیاز دارند. شما می توانید، چمن مصنوعی را با لبه استخر نامنظم ترکیب کنید تا ظاهری طبیعی ایجاد کنند. آنها را در لبه استخر بکارید و اجازه دهید تا نزدیک آب قرار بگیرند .برای تاثیر بیشتر، چمن‌های بلندتری را انتخاب کنید که با وزش نسیم به آرامی تاب می‌خورند.

استفاده از آلاچیق در محوطه سازی استخر

وجود یک  آلاچیق می‌تواند مکانی سایه‌دار و آرام را برای نشستن ایجاد کند و به بزرگسالان اجازه می‌دهد در حالی که نزدیک استخر هستند استراحت کنند و از کودکان مواظبت کنند.
آلاچیق را در فاصله ای نزدیک از استخر قرار دهید که مهمانان در قسمت نشیمن همچنان بتوانند با کسانی که در استخر شنا می کنند تعامل داشته باشند.

مطابقت با پالت رنگ

هنگام محوطه سازی استخر برای داشتن ظاهری منسجم، شما باید رنگ استخر خود را با محوطه سازی خود هماهنگ کنید.  و از رنگ هایی استفاده کنید که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند

استفاده از گیاهان رونده

برای محوطه سازی استخر، شما می توانید از گیاهانی با ساقه های آبشاری و رونده مانند انگور، پیچک ، پتوس و… استفاده کنید تا ظاهر آبشارها را برای شما تداعی کند و محوطه استخر شما را جذاب تر کند.
 
قدرت در تعداد

هنگامی که در حال بررسی ایده های محوطه سازی استخر، هستید توجه داشته باشید که عناصری که در کنار هم قرار می گیرند، توجه بیشتری را نسبت به زمانی که پخش و دور از هم هستند جلب می کنند.

به عنوان مثال صندلی هایی که در مجاورت یکدیگر قرار می گیرند مکانی برای جمع شدن افراد کنار یکدیگر و گفتگو ایجاد می کنند.

ezgif.com jpg to webp converted 1 گروه معماری آرسس

درختان را جمع کنید

درختان بخشی جدایی ناپذیر از محوطه سازی هستند، اما وجود درختان در نزدیکی استخر می توانند مشکل ساز باشند. درختان را به اندازه‌ای کافی از استخر دور کنید تا برگ‌ها، مخروط‌ها، میوه‌ها یا دانه‌ها داخل استخر نریزد و آب استخر را کثیف و آلوده نکند.

کاشتن درختان با فاضله مناسب از استخر باعث می شود از جارو کردن مداوم یا ایجاد لکه هایی روی بتن جلوگیری شود.

طراحی دیوار کنار استخر

اضافه کردن یک دیوار برجسته چوبی یک ایده دیگر برای محوطه سازی استخر است . رنگ های گرم با شاخ و برگ ترکیب می شوند تا فضای طبیعی و آرامش بخش تری ایجاد کنند. به یاد داشته باشید که پوششی را انتخاب کنید که برای استفاده در فضای باز مناسب باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *