مارا در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تماس با ما :

09127927904

ساعات کاری ما :

شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 21

محوطه سازی با شن و ماسه

محوطه سازی با شن و ماسه

محوطه سازی با شن و ماسه

5 ایده جذاب محوطه سازی با شن و ماسه

محوطه‌سازی با شن و ماسه یکی از روش‌های زیبا و کم هزینه برای آراستن فضاهای باز است که به دلیل طبیعتی بودن زیبایی و سادگی ، از دیرباز تاکنون مورد توجه و استفاده افراد قرار گرفته است. این روش که از زمان‌های قدیمی در باغ‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده بوده، امروزه به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار در طراحی محوطه‌های مدرن شناخته می‌شود.در یان مقاله از گروه معماری آرسس به بررسی ایده های محوطه سازی با شن وماسه و همچنین با پاسخ دادن به سوالات پرتکرار می پردازیم تا انتها با ما همراه باشید.

محوطه سازی با شن و ماسه را امتحان کنید تا فضای بیرونی شما ظاهری آرام داشته باشد که هم زیبا و هم کاربردی است

شاید وقتی برای محوطه سازی ویلا بازسازی حیاط خلوت به ایده های جدید فکر می کنید، محوطه سازی با شن و ماسه اولین چیزی نیست که به ذهنتان می رسد، اما  محوطه سازی با شن از روش های خلاقانه ای که است که می توانید از آن برای ایجاد ظاهری سبک ، جذاب و خاص تر نسبت به مصالح دیگر استفاده کنید.

شما می توانید ماسه را پاشید یا پخش کنید، لایه لایه یا طبقه بندی کنید، و همچنین بستر مناسبی برای کاشت طیف وسیعی از گیاهان مانند : بوته ها، ساکولنت ها و گل استفاده کنید.

البته نکته مهم تر درباره محوطه سازی با شن و ماسه این است که نسبت به دیگر مصالح مورد استفاده در محوطه سازی مقرون به صرفه تر هستند.

محوطه سازی با شن و ماسه
محوطه سازی با شن و ماسه

 

5 ایده بسیار جذاب برای محوطه سازی با شن و ماسه

شما می توانید برای بازسازی سریع باغ که فقط چند ساعت طول زمان می برد و کاملا حرفه ای به نظر می رسد، محوطه سازی با شن و ماسه را امتحان کنید، یا از آن به برای بخشی از یک پروژه محوطه سازی استفاده کنید، مخصوصا اگر در آب و هوای معتدل زندگی می کنید.

  1. استفاده از شن و ماسه اطراف گیاهان ساحلی

 

اگر با سنگ‌ها یا سنگریزه‌ها منظره‌سازی می‌کنید، شن و ماسه به خوبی در این ترکیب می شوند تا طرحی با الهام از ساحل ایجاد کند که گیاهانی را که در کنار دریا رشد می‌کنند به نمایش بگذارد.

  1. فضایی با الهام از کویر بسازید

 

استفاده از شن و ماسه در محوطه سازی یک راه بسیار پایدار برای باغبانی است و همچنین اگر در آب و هوای معتدل یا ساحلی زندگی می کنید، یک انتخاب طبیعی است. نیازی نیست کودهای شیمیایی روی گیاهان استفاده کنید و آبیاری حداقل استکاشت به سبک بیابانی اغلب کاربردی ترین طرح برای باغ های ساحلی است.

  1. استفاده از ماسه سفید برای داشتن محوطه ای مدرن

اگر ایده‌های باغ مدرن را دوست دارید ، به این فکر کنید که در طراحی خود، شن و ماسه سفید با شن و ماسه سفید را با همواری ارائه کنید. با اضافه شدن چند ایده کلیدی کاشت ، این عناصر ترکیب می‌شوند تا ظاهری معاصر ایجاد کنند که از نظر سبکی بزرگ است و برای محوطه‌سازی کم تعمیرات نیز عالی است.

 

  1. ایجاد فضای بازی در محوطه با شن و ماسه

 

اگر به دنبال راه هایی برای طراحی  محوطه ای هستید که کودکتان آن را دوست داشته باشد  ، ایده ساده ای است .محوطه سازی با شن و ماسه می تواند فضایی مناسب برای کودکان و بزرگسالان ایجاد کند.

 

5 . ساخت  مسیر شنی

 

ایده‌های ساخت مسیر باغ با شن ، راه رفتن روی آن را آسان تر می کند باغ‌های ژاپنی  نمونه ای از محوطه سازی و ساخت مسیر با استفاده از شن هستند که در آنها از شن و ماسه برای نمایش آب استفاده می‌کنند.

درختچه های خاک دوست، ساکولنت ها و بسیاری از انواع مختلف علف های زینتی برای اطراف یک مسیر شنی مناسب هستند. گل همیشه بهار بیابانی به رنگ زرد روشن برای افرادی که در آب و هوای گرم زندگی کنند، رنگ های درخشانی را برای کنتراست ایجاد می کند.

محوطه سازی با شن و ماسه
محوطه سازی با شن و ماسه

 

چه نوع ماسه ای برای محوطه سازی بهتر است؟

اینکه چه نوع شن و ماسه ای برای محوطه سازی بهتر است کاملا به پروژه ای که در نظر آن را اجرا کنید بستگی دارد. رنگ سایر مواد مورد استفاده در پروژه محوطه سازی نیز مهم است، همانطور که رنگ خود شن و ماسه نیز مهم است . زیرا باید با بقیه اجزای محوطه هماهنگی داشته باشد.

بهترین ماسه برای محوطه سازی ماسه سفید است  که دارای بافت روشن منحصر به فردی است که باعث محبوبیت آن می شود. شن و ماسه سفید ناهماهنگی رنگی کمی دارد و به این معنی است که ظاهری یکنواخت خواهید داشت.

ذرات ماسه سفید نیز ریز و اندازه یکسانی دارند، به همین دلیل راه رفتن و کار با آن نسبتا راحت است. این موضوع برخلاف سایر انواع شن و ماسه است که در آن اندازه و بافت ممکن است تنوع زیادی داشته باشد و همین امر باعث می شود که چشم انداز با آن دشوارتر شود.

ماسه سفید را می توان برای انواع پروژه ها نسبت به انواع دیگر ماسه استفاده کرد. ماسه سفید همچنین برای جعبه های ماسه ای استفاده می شود زیرا بافت ظریف آن برای مناطق بازی ایده آل است.

در اینجا سایر نواع اصلی ماسه وجود دارد که ممکن است بخواهید در مورد آنها نیز بدانید:

ماسه میسون

این نوع از ماسه باید برای سنگفرش، پاسیو، استخر و اختلاط با ملات و بتن برای چیدن سنگ و آجر استفاده شود. این نوع شن و ماسه پایه مناسبی برای پروژه های محوطه سازی است.

ماسه بتنی

این نوع از ماسه به عنوان یک سطح تسطیح یا یک لایه پایه برای پاسیوهای مرتفع، استخرهای زمینی و راهروها استفاده می شود. ماسه بتنی ترکیبی از سیمان و ماسه است.

شن و ماسه باغبانی

این نوع از شن وماسه که از گرانیت خرد شده، کوارتز یا ماسه سنگ ساخته شده است. همچنین به عنوان ماسه تیز، ماسه درشت یا ماسه کوارتز شناخته می شود. هنگامی که برای گیاهان یا در باغچه ها استفاده می شود ، ماسه از ذرات بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

ماسه چمنی

مخلوطی از سولفات آمونیاک، سولفات آهن و ماسه ریز است. به عنوان روشی برای خلاص شدن از شر خزه های چمن و تقویت چمن روی چمن پخش می شود، زیرا سولفات آمونیاک یک کود با نیتروژن بالا است که چمن شما را دوست خواهد داشت. در جای دیگر باغ فایده ای ندارد. به عنوان مثال، اگر برای بهبود زهکشی آن را به خاک رسی اضافه کنید، گیاهان و سبزیجات شما را با نیتروژن بیش از حد پر می کند و باعث می شود تعداد زیادی برگ و گل کم شود.

محوطه سازی با شن و ماسه
محوطه سازی با شن و ماسه

آیا ریختن ماسه در اطراف گیاهان خوب است؟

گیاهان و گل های زیادی در خاک بسیار شنی رشد می کنند. شن و ماسه باعث ایجاد حفره های هوا، افزایش هوادهی، زهکشی و به صورت کلی سست شدن خاک می شود. این ویژگی برای گیاهانی با ریشه های ظریف مفید است.

اگر میخواهید محوطه خود را با شن و ماسه تزیین کنید می توانید از گیاهان زیر استفاده کنید:

سرخوشی

شمعدانی

پیچ امین الدوله

ادریسی

اسطوخودوس

رزماری

مریم گلی

Sedum

آویشن

و…

 

به این مطلب امتیاز بدهید

مطالب پربازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *